Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

Vragen

Hier vind je de meest gestelde vragen en de antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail deze dan naar info@wooove.nl.

Algemeen
Ik wil huren in Het Platform. Wat moet ik doen?
Stap 1
Controleer allereerst of de woningen passend zijn bij jouw inkomen (zie verderop in deze FAQ)

Stap 2
Kies jouw voorkeurswoningen via de woningzoeker. Klik op een woonlaag voor het overzicht van de verdieping en klik vervolgens op de woning waarvan jij de details wilt bekijken. Je kunt dan ook de woningplattegrond downloaden. Heb je een woning gevonden die past bij jouw voorkeuren? Dan voeg je deze toe aan jouw favorieten.

Stap 3
Ben je tevreden met jouw voorkeuren? Dan schrijf je je vervolgens in via het inschrijfformulier door te klikken op "Inschrijving voltooien".

Stap 4
De laatste stap is het aanvullen van jouw persoonlijke informatie en het uploaden van de documenten.
Klik hier om te zien welke documenten je precies nodig hebt.

Hoe werkt de verhuurprocedure?

De verhuur kent een aantal stappen:

De inschrijving
Deze duurt ongeveer 14 dagen. In deze periode kun je de woningen uitzoeken en schrijf je in op de woningen van je voorkeur. Ook upload je in deze periode al de benodigde documenten en vul jij je persoonlijke gegevens aan in je online profiel.

Wanneer je jouw voorkeurswoningen hebt toegevoegd aan jouw favorieten kun je bovenaan klikken op "Inschrijving voltooien" om verder te gaan met jouw inschrijving.

Wanneer je het inschrijfformulier hebt ingevuld en verstuurd, ontvang je een e-mail waarmee je een wachtwoord kunt aanmaken voor jouw persoonlijke online dossier. Waar je de gegevens kunt inzien en eventueel aanpassen.

Voorlopige toewijzing.
We gaan op basis van jouw voorkeuren en de door jouw geüploade documenten en ingevulde gegevens woningen toewijzen. Ontvang je een voorlopige toewijzing? Dan kun je deze accepteren of verwerpen.

Huurreservering | Acceptatie Voorlopige toewijzing.
Als je de voorlopige toewijzing accepteert, wordt je gevraagd om een huurreservering te voldoen van € 75,-- Aansluitend ontvang je de mail met instructies voor de digitale controle middels het Huurpaspoort. Er wordt dan gecontroleerd of de door jou ingevulde gegevens correct zijn en kloppen met de realiteit. Het gaat dan vooral om je identiteit, arbeidssituatie, inkomen en kredietwaardigheid. 

Als je besluit het contract niet te accepteren of de door jouw gedeelde gegevens blijken na controle niet correct te zijn, vervalt de huurreservering en wordt deze niet geretourneerd.

Contract, Retour huurreservering
Als de finale controle is uitgevoerd ontvang je het huurcontract. De huurreservering wordt teruggestort nadat je het contract hebt ondertekend. Alleen als je het contract niet accepteert of er blijken onjuistheden te zijn met de ingevulde gegevens, vervalt de huurreservering en wordt deze niet geretourneerd.

Sleuteloverdracht
Nadat het contract is ondertekend wordt je geïnformeerd over de exacte datum van sleutel overdracht en de verdere procedure. Naar verwachting wordt Het Platform in december 2019 opgeleverd.

Moet ik inschrijfkosten betalen? Wat is de huurreservering?

De inschrijving voor Het Platform is gratis en kun je geheel vrijblijvend doen.

Als we jou een woning voorlopig kunnen toewijzen, zullen we vragen om een huurreservering. Met dit bedrag reserveer je de woning en starten wij de finale controle op het dossier. De huurreservering wordt na de oplevering van het appartement weer teruggestort op jouw bankrekening.

Besluit je, nadat wij de controle hebben uitgevoerd, de woning toch niet te gaan huren, dan kunnen wij de huurreservering niet terug storten.

Welke documenten dien ik aan te leveren?

Identiteit

Van iedere huurder en eventuele medehuurder is nodig:

  • Een uittreksel uit het basisregistratie persoonsregister. Hierop staat jouw  woongeschiedenis beschreven. Deze kun je opvragen bij de gemeente (niet ouder dan 3 maanden).
  • Een verklaring van jouw huidige verhuurder / hypotheekhouder (niet ouder dan 3 maanden). Dit is alleen voor jou van toepassing als je niet inwonend bent. Ben je wél inwonend? Dan hoef je dit document niet aan te leveren.
    Klik hier voor een blanco exemplaar

Loondienst

Uitkering

  • Toezeggingsbrief UWV in plaats van werkgeversverklaring
  • Gewaarmerkte kopie arbeidsverleden en loongegevens van het UWV. Klik hier om te zien hoe je dit document kunt opvragen. Houdt er rekening mee dat je dit document alleen kunt aanvragen met je DigiD.

Zelfstandig ondernemer
Als ondernemer kun je jouw inkomen aantonen met een inkomensverklaring van de belastingdienst over de twee meest recente jaren. Dit formulier kun je gratis aanvragen via de belastingtelefoon 0800 0543. Je kunt ook jouw voorlopige IB van het afgelopen jaar gebruiken. Heb je geen inkomensverklaring dan is een accountantsverklaring met jaarrekening noodzakelijk.

De volgende documenten dien je bij een eigen bedrijf naast de standaard documenten aan te leveren:

  • Inkomen aantonen met de inkomensverklaring van de belastingdienst. Deze kun je zelf aanvragen door in te loggen met je DigiD op Mijn Belastingdienst. Let op: zonder DigiD kun je dit document dus niet opvragen.
  • Balans, winst- en verliesrekening over het meest recente volledig boekjaar.
  • Accountantsverklaring (of inkomensverklaring van de belastingdienst).
  • Uittreksel uit het Kamer van Koophandel register.

Gepensioneerd

  • Dient u de jaaropgaven van uw pensioen/AOW en de inkomensverklaring van de Belastingdienst te verstrekken.
  • Kopie bankafschrift waarop storting van AOW zichtbaar is.
  • Kopie bankafschrift waarop storting van pensioen zichtbaar is.

Eigen vermogen
Indien jouw eigen vermogen meer dan € 20.000,- bedraagt en je wilt dit (voor een deel) meenemen in de toetsing, dan dien je dit aan te tonen met een kopie dagafschrift van een Nederlandse bankrekening.

Heeft u een koopwoning?

Bij een koopwoning zijn de volgende situaties mogelijk en dien je de volgende documenten te uploaden:

De woning is verkocht:

  • (Voorlopige) koopakte.
  • Jaaropgaven van hypotheekverstrekker OF een nota van afrekening.

Als je de hypotheek aanhoudt, dan dient het inkomen voldoende te zijn om de hypotheeklasten en de huurkosten te dragen. 

  • Bankafschriften met hierop de maandelijkse hypotheeklasten.

Echtscheiding
In geval van scheiding is het van belang dat je jouw financiële positie kunt onderbouwen op basis van het scheidingsconvenant, zodat wij kunnen vaststellen of er voldoende financiële middelen zijn om de huursom te dragen ten opzichte van het inkomen.

 

Wat is de inkomenseis?

Om een woning te huren kun je de volgende inkomenseis als richtlijn aanhouden:

  • Je hebt een vast aantoonbaar bruto maandinkomen van ca. 3,5x de maandhuur inclusief vakantiegeld.
  • Huur je samen, dan mag je het tweede inkomen voor 100% meetellen.

In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij een eigen bedrijf of een contract voor bepaalde tijd, kan er een borgsom van minimaal 3x de maandhuur gevraagd worden.


Wij verhuren woningen in de vrije sector.  Dus een vast regelmatig inkomen is van belang. Onze toets volgt de richtlijnen van het NIBUD.

Ben je uitzendkracht? Dan dien je te beschikken over minimaal een fase B uitzendcontract.

Ben je IB ondernemer of ontvang je pensioen of uitkering? Dan kun je jouw inkomen aantonen middels een accountantsverklaring of inkomensverklaring van de belastingdienst.

Vrij beschikbaar vermogen op een Nederlandse bankrekening kan gebruikt worden voor de inkomenstoets. Het vrij beschikbaar vermogen mag voor 10% worden meegeteld bij het jaarinkomen.

 

Kan ik als student huren in Het Platform?

Nee, het is alleen mogelijk om te huren met voldoende inkomen volgens de inkomenstoets, waarbij maximaal 2 inkomens tot een gemeenschappelijk inkomen gezien mogen worden. Ook mogen er niet meer dan twee huurders op een adres ingeschreven staan.

Tenzij aan deze eisen wordt voldaan is het voor studenten niet mogelijk een woning te huren. Er worden helaas geen garantstellingen door derden (ouders) geaccepteerd.

Kan ik huren met een garantstelling?

Nee, het is alleen mogelijk om te huren met voldoende inkomen volgens de inkomenstoets, waarbij maximaal 2 inkomens tot een gemeenschappelijk inkomen gezien mogen worden. Ook mogen er niet meer dan twee huurders op een adres ingeschreven staan.

Tenzij aan deze eisen wordt voldaan is het voor studenten niet mogelijk een woning te huren. Er worden helaas geen garantstellingen door derden (ouders) geaccepteerd.

Zijn er naast de huurprijs ook nog servicekosten?

Ja, de servicekosten zijn kosten bovenop de kale huur en bedragen ca. € 80,-.

Voor de gezamenlijke ruimtes waar alle bewoners gebruik van maken worden bepaalde kosten gedeeld. Bijvoorbeeld voor onderhoud van het buitenterrein, schoonmaken entrees & trappen. Deze kosten worden betaald van de servicekosten. Je ontvangt altijd hiervan een separate opgave en jaarlijks een overzicht van de servicekosten. De samenstelling van de servicekosten is in een wettelijk kader bepaald. Meer informatie vind je op de website van de rijksoverheid.

 

Wat is de minimale huurtermijn?

Je huurt voor minimaal 1 jaar vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen door de huurder, per de eerste van de volgende maand + 1 maand.

Kan ik parkeren bij Het Platform?

Voor de bewoners van Het Platform zijn er een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar in de parkeergarage P1 en P2 bij Hoog Catharijne.

De kosten bedragen circa € 250,- per maand.

In de omgeving van Het Platform is betaald parkeren op straat.

Huren is zorgeloos! Waarom?
Wonen in Het Platform heeft veel voordelen. Je hebt geen uitgaven aan (groot) onderhoud en als huurder hoef je niet te investeren in een nieuwe keuken of badkamer. En het risico van waardevermindering, financiering en rentewijzigingen, dat ligt bij de verhuurder.

Je weet als huurder waar je aan toe bent. Je bent flexibel, je hebt geen onverwachte lasten, geen financiële risico’s en na het eerste huurjaar heb je een opzegtermijn van 1 maand.

Ik heb interesse in een commerciƫle ruimte. Bij wie moet ik zijn?

Als je geïnteresseerd bent in een van de commerciële ruimtes, kun je contact opnemen met Cushman & Wakefield.

Klik hier om naar de website te gaan.

Opleveringsniveau
Is er een (model)woning te bezichtigen?
Aangezien Het Platform nog in aanbouw is, er op de bouwplaats hard wordt gewerkt en er strenge regels gelden voor het betreden van het bouwproject, kunnen we de woningen niet betreden.

We proberen zoveel mogelijk foto's van de bouw op onze Facebook pagina te delen. Klik hier om naar de pagina te gaan. 

Zodra de bouw ver genoeg is om de appartementen van binnen te bezichtigen, zullen we proberen voor de huurders een kijkdag organiseren. Dit is echter niet gebruikelijk bij een nieuwbouwproject en het is dus niet zeker of dit georganiseerd kan worden.

Zijn de afbeeldingen op de website van de betreffende woning?

De afbeeldingen zijn Artist Impressions. Bedoeld om je een indruk te geven van hoe een woning er uit kan zien. Het is niet persé een weergave van de door jou gekozen woning. De woningen worden kaal opgeleverd met een afgewerkte badkamer, keuken en toilet. De indeling van de woning zie je op de plattegrond bij de woning. De ligging van de woning kun je zien op de verdiepingsplattegrond.

Hoe worden de muren afgewerkt?

De muren worden afgewerkt met glasvezel behang en worden wit afgesausd. Hier hoef jij, als huurder, dus niets meer aan te doen!

Kan ik zelf een badkamer of keuken uitkiezen?

Nee, alle woningen worden voorzien van een keuken met inbouwapparatuur en een comfortabele badkamer.

Hoe wordt de badkamer opgeleverd?

De badkamer wordt luxe opgeleverd met een ruime inloopdouche en wastafel en is volledig betegeld. In de meeste appartementen bevindt het toilet zich in de badkamer.

Hoe wordt de keuken opgeleverd?

De appartementen worden opgeleverd met een witte Olympia Bruynzeel keuken met een zwart easy miner quartsiet aanrechtblad. De keuken beschikt over een koelkast met vriesvak, combimagnetron, vaatwasser, inductiekookplaat en afzuigkap.

Hoe wordt het toilet opgeleverd?

In de meeste appartementen bevindt het toilet zich in de badkamer. Op de woningplattegronden kun je zien of dat het geval is.

Als het appartement beschikt over een separaat toilet, is deze ruimte ook volledig betegeld.

Hoe worden de appartementen verwarmd?

Alle appartementen beschikken over vloerverwarming- en koeling. Er zijn dus geen radiatoren in de woning zijn, waardoor je nog meer ruimte hebt om de woning in te richten naar jouw smaak.

In de badkamer bevindt zich een elektrische handdoek radiator.

De appartementen zijn aangesloten op stadsverwarming en koeling van Eneco. Je dient dus een leveringsovereenkomst warmte en koude af te sluiten bij Eneco.

 

Waar sluit ik water en energie aan?

De leverancier van water is Vitens. Je dient bij hen een leveringsovereenkomst af te sluiten.

Voor energie heb je een vrij keuze in leverancier.

Moet ik nog een vloer leggen en waar moet ik rekening mee houden?
Ja, de woningen worden kaal opgeleverd. Je dient zelf een vloer te (laten) leggen.

Let wel op dat hier speciale eisen aan verbonden zijn (o.a. contactgeluidsisolatie).

In je huurovereenkomst staat exact opgenomen waar de vloer in de door jouw gehuurde woning aan dient te voldoen.

Om geluidsoverlast te voorkomen is ons advies om niet met "hoge" hakken in huis te lopen. Ook wanneer aan alle eisen die in de verklaring voor een harde vloer staan opgenomen is voldaan, kunnen je buren toch geluidsoverlast ervaren. Er kan bij overlast te allen tijde een inspectie / controle worden uitgevoerd door de verhuurder en er kunnen naar aanleiding hiervan aanpassingen noodzakelijk zijn die voor eigen rekening komen.

Hebben de appartementen een externe berging?

Nee, de appartementen hebben geen externe berging.

Is er een fietsenstalling aanwezig?

Ja, de gezamenlijke fietsenstalling bevindt zich op de tweede verdieping en is bereikbaar met een lift.

Waar bevindt zich de wasmachine aansluiting?

In de appartementen zijn aparte ruimtes met wasmachine aansluiting.

Is er glasvezel aanwezig?

Ja, er is glasvezel aanwezig.

Wanneer worden de appartementen opgeleverd?
Naar verwachting worden de appartementen in december van 2019 opgeleverd. Let op: dit is een indicatie en kan dus ook later worden.
 
Verhuurder zal de definitieve ingangsdatum tijdig schriftelijk aan huurder bekend maken, zo mogelijk vier weken van te voren.